Vi arbejder med trivsel som en essentiel del af hverdagen på Haahrs Skole og på samtlige årgange har vi fokus på kommunikation, konfliktløsning, respekt og relationer
0. – 2. årgang i skole og SFO
Lære skolens kultur og normer/værdier at kende. Opbygge klassekultur og fællesskaber. Mærke og lære egne og andres grænser. Mødet med forventninger og krav og respekt af disse. Sprogbrug.
3. – 4. årgang i skole og SFO
Bygge videre på arbejdet fra tidligere årgange.
Digital dannelse. At turde være sig selv. Kropssprog. Konflikttrappen. Drenge- og pigesnakke. Den enkeltes bidrag/ansvar for fællesskabet i klassen og på skolen.
5. årgang i skole og SFO
Overgang til B-afdelingen. Fokus på nye elever og klassekultur. Digital dannelse. Præpubertet.
6. årgang
Digital dannelse. Klassekultur. Fagligt ansvar. Præpubertet.
7. årgang
Digital dannelse. Sociale medier og pres. Pubertet. Kropsideal. Indføring af karakterer for faglighed og indsats – hvad betyder det? Forskellighed og plads til at være sig selv.
8. årgang
Digital dannelse. Præstationspres. Drenge- og pigesnakke. Alkohol, fritid og fester.
9. årgang
Digital dannelse. Præstationspres. Eksamensangst. Alkohol, fritid og fester.
10. årgang
Hvad kan jeg give til fællesskabet? Hvad kan fællesskabet give mig?
Angst. Usikkerhed. Ensomhed.